@P-751 Koliber
/opis - rysunki/


Opis ogólny
    "Koliber" to jacht przeznaczony do morskiego pływania rekreacyjnego i turystycznego. Duża wyporność, klasyczne linie, długi kil to cechy które w sumie dają jacht o dużej dzielności, zdolny do żeglugi w każdych warunkach na duże odległości. Dla 4 osób zapewnia autonomie pływania 30 dni. Takielunek topowy, podwójne sztagi, achtersztagi i wanty kolumnowe.Ożaglowanie o powierzchni podstawowej 30 mkw. Grot posiada dwie refbanty. System refowania na biblokach. Fok wyposażony jest w roller. Duża genua stawiana na swoim liku od końca bukszprytu do topu.  Duża wyporność Kolibra pozwala na budowanie go w dowolnej technologii mającej zastosowanie do kadłubów okrągło dennych.
    Przy wykonywaniu serii jachtów kadłub i pokład wykonany jest w formach negatywowych z laminatu poliestrowo-szklanego. W części podwodnej to laminat monolityczny. W części nadwodnej zarówno kadłub jak i pokład jest konstrukcji przekładkowej.
Przekładka z pianki o zamkniętych porach.  Daje to sztywność kadłuba i dobrą izolację cieplną.
    Przy wykonywaniu jednostkowym, laminatowy kadłub może być wykonany w innych technologiach  np. on-off. Miłośnicy jachtów drewnianych mogą  skorzystać z technologii "słomkowej" lub "obłogowej". Oblaminowanie kadłubów drewnianych laminatem epoksydowym zapewni im długowieczność, całkowitą szczelność oraz  łatwość późniejszej konserwacji.

Rysunki poglądowe.
 Widok ogólny

 
        Silnik stacjonarny o mocy ok. 15 KM zamontowany jest pod kokpitem. Pokład i dach pokładówki pokryty w całości powierzchniami przeciwślizgowymi. Zejściówka zamykana sztorcklapą i suwklapą. Kokpit odpływowy. W części rufowej zamontowane są platformy z drabinkami ułatwiające wejście z wody na pokład. 

     Jacht wyposażony jest w instalację elektryczna, gazowa i wodną. Instalacja elektryczna  12 V oparta o dwa akumulatory, 120Ah  dla celów serwisowych -nawigacja i oświetlenie oraz akumulator  75 Ah -rozruchowy. Instalacja gazowa zależna od posiadanej kuchenki. Butle gazowe w oddzielnym schowku  z przewietrzaniem i odpływem gazu poza kadłub. Instalacja wodna  dla wody słodkiej oparta o dzienny zbiornik rozchodowy i wody zaburtowej. Obie instalacje wyposażone w pompki elektryczne i nożne.
     
      Pokład wyposażony jest w półkosze dziobowe i rufowe. Reling ze stalówki rozpinany jest między koszami i podtrzymywany przez stójki relingowe. Cały pokład wyposażony jest w drewniane lub aluminiowe nadburcia.

Schemat zabudowy

   

  


Podstawowa zabudowa wnętrza przedstawiona jest dla 4 osób załogi. Podwójna koja dziobowa daje po skosie długość spania 200 cm. W messie dwie koje o długości 195cm każda, częściowo wpuszczone pod koje dziobowe. Prawa burta to stolik nawigacyjny i dddzielna duża kabina sanitarna to WC, umywalka i ociekacz sztormiaków. Można też zainstalować natrysk.
Lewa burta to wygodny kambuz i spora szafa ubraniowa tuż przy zejściówce. W kambuzie dwupalnikowa kuchenka, zlewozmywak, lodówka oraz duża ilość szafek i schowków.
W każdej koi znajduje się bakista na większe rzeczy osobiste oraz nad koją są jaskółki na drobiazgi załogi.


Każdy armator może zrealizować swój wariant zabudowy. Jedynym ograniczeniem jest jego wyobraźnia w kształtowaniu wnętrza.















<powrót> <powrót>

(c) Wojtek Kasprzak   Katalog - index: P750k-2