M-700  "Bonito"    7 m  motorowy jacht  turystyczny
/opis - rysunki/


Opis ogólny
     Jacht motorowy M-700 „Bonito” przeznaczony jest do uprawiania turystyki i rekreacji motorowodnej, sportowego połowu ryb w wyprawach wędkarskich bliskich i dalekich, szkolenia motorowodnego, zabezpieczenia regat i innych imprez ...

     Jest to jacht który może zbudować każdy. Budowniczy dostaje do ręki tzw. „kit” to znaczy zestaw wyciętych elementów, klejów, żywicy epoksydowej i tkaniny szklanej. Zastosowana technologia „szycia i klejenia” pozwala na budowę osobom które jeszcze nigdy żadnego jachtu nie budowały. Precyzyjnie wycięte przez ploter CNC elementy wykluczają pomyłki i niedokładności. Jacht buduje się z wykorzystaniem minimalnego zestawu narzędzi z których część znajduje się praktycznie w każdym domu.

     Oblaminowanie kadłuba sklejkowego laminatem epoksydowym zapewni mu długowieczność, całkowitą szczelność oraz  łatwość późniejszej konserwacji.   Jacht budowany jest metodą szycia i klejenia. Jest to najprostszą metoda budowy amatorskiej jachtów drewnianych ze sklejki wodoodpornej. Zapewnia szybkość budowy i nie wymaga kwalifikacji szkutniczych. Jacht zbudowany tą metodą łączy w sobie zalety jachtu drewnianego oraz jachtu laminatowego. Dostajemy jacht który wewnątrz jest drewniany a na zewnątrz laminatowy co gwarantuje całkowitą szczelność, łatwość konserwacji i utrzymania oraz dzięki użyciu żywic epoksydowych, długowieczność.

Rysunki poglądowe.
 Widok ogólny



    Jacht może być wyposażony w drugie zewnętrzne stanowisko sterowania. W tym wypadku instalacja sterowania jest hydrauliczna. Przy pojedynczym stanowisku sterowania wewnętrznym lub zewnętrznym instalacja  zrealizowana jest przy użyciu urządzeń TELEFLEX.
    Jacht można wyposażyć  w instalację elektryczna, antenową do UKF,  gazowa i wodną. Instalacja elektryczna  12 V oparta o akumulator, 120Ah  dla celów serwisowych -nawigacja i oświetlenie oraz akumulator  36 Ah -rozruchowy. Instalacja gazowa zależna od posiadanej kuchenki. Butle gazowe w oddzielnym schowku  z przewietrzaniem i odpływem gazu poza kadłub. Instalacja wodna  dla wody słodkiej oparta o dzienny zbiornik rozchodowy i wody zaburtowej. Obie instalacje posiadają pompki elektryczne i nożne.

     
      Pokład wyposażony jest w półkosze dziobowe i bramę rufową. 
Warianty zabudowy


   

      Podstawowa zabudowa wnętrza przedstawiona jest dla 4 osób załogi.  Dwie koje dziobowe oraz podwójna koja która powstaje przez opuszczenie stołu dinetki i położenie oparć. Koje mają długość 200cm. W każdej koi znajduje się bakista na większe rzeczy osobiste oraz nad koją są jaskółki na drobiazgi załogi.
     
Prawa burta to wewnętrzne stanowisko sterowania, kambuz wyposażony w dwupalnikową kuchenkę i zlewozmywak. Przy wejściu kabina sanitarna z chemicznym WC i umywalką. Na lewej burcie dinetka którą po opuszczeniu stołu można zamienić na podwójną koję. Przy wejściu szafa ubraniowa. Możliwę są inne warianty zabudowy. 
<powrót>

(c) Wojtek Kasprzak   Katalog - index: M-700-2